Joram de Bue

20 juli 2012
HV-Logo small
Voor het eerst de lucht in…………..

Vrijdag 20 juli was het dan zover, ik mocht gaan vliegen namens de stichting Hoogvliegers.
Samen met mijn vader werden we in het restaurant van vliegveld Midden Zeeland ontvangen door piloot Ted van Dam.
Ik vond het wel spannend maar Ted was erg aardig en stelde me al snel gerust.
Het vliegtuigje stond al klaar en al snel mochten we instappen. Mijn vader moest van achteren plaats nemen en ik mocht voorin naast de piloot zitten.
Om met elkaar tijdens de vlucht te kunnen praten moesten we een koptelefoon op.
Voor we de lucht in gingen controleerde Ted of alles in orde was. We gingen de startbaan op en gingen snel de lucht in. Wat een mooi gezicht, wat konden we ver kijken.
We zagen heel veel water, dorpjes en steden zoals Middelburg, Vlissingen en in Goes vlogen we over ons huis.
Onderweg mocht ik het stuur overnemen en vloog ik helemaal zelf. Ted vertelde wat ik moest doen en op welke meters ik moest kijken.
Het lukte prima en hij vond dat ik het erg goed en rustig deed. Toen we weer gingen landen nam hij het weer van mij over.
We cirkelden rond het vliegveld en maakten een paar scherpe bochten. Toen werd de landing ingezet en snelden we over het gras.
De vlucht zat erop. Het was erg leuk en toen gingen we ook nog iets drinken in het restaurant en kreeg ik mijn vliegbrevet.
Deze dag had ik voor geen goud willen missen, dank je wel Ted en de stichting Hoogvliegers voor deze unieke ervaring.

Van : Joram de Bue

JoramdeBue 01 JoramdeBue 02