Jan van der Vossen

29 augustus 2012
Jan is gek van vliegtuigen. Ontelbare keren ging Jan op Schiphol kijken naar de grote boeings. Het landen, taxien en opstijgen alles is mooi.
Op een middag ging de telefoon, Jan mocht komen vliegen in een klein vliegtuig! Helaas moest deze bijzondere dag wel 2 keer uitgesteld worden vanwege bezoeken aan het ziekenhuis.
Op woensdag 29 Augustus was het dan zover. We reden naar vliegveld Rotterdam waar we ons melden in de vliegclub. We kregen heuse instapkaarten. Toen kwam de piloot binnen lopen. Dit was meneer van Es. Hij had een grote envelop bij met een hoogvliegers t-shirt en een piloten pet. Wow, dat was gaaf! We gingen al snel naar het vliegtuig. Het was een piper. We kregen allemaal een koptelefoon op, waarmee je elkaar maar ook de andere piloten en de verkeerstoren kon horen. Het was nog even spannend toen een vliegtuig problemen met het landingsgestel kreeg. Gelukkig liep het goed af en is hij veilig geland.
Toen was het onze beurt om op te stijgen. We gingen al snel hoog de lucht in. We vlogen eerst naar Scheveningen. Het was zonnig, dus je kon de mensen op het strand zien liggen. Toen vlogen we langs de kust naar Zandvoort en weer terug. Al de boten klein en groot op zee waren super goed te zien! Daarna vlogen we via Hoek van Holland over de nieuwe waterweg naar Rotterdam.
We vlogen over de Euromast en de Kuip. Hierna landden we weer veilig op het vliegveld.
We kregen nog wat te drinken en een mooie hoogvliegers diploma! Wat een super middag!
Meneer van Es en Stichting Hoogvliegers enorm bedankt voor de mooie middag!

Groeten Jan van der Vossen

JanVanDerVossen1