Dylan Hoogeboom

06 september 2012
DylanHoogeboom00
Hoogvliegersdag op 6 september 2012.

Hoi ik ben Dylan Hoogeboom, ik ben 10 jaar oud en woon in Hoofddorp.
Ik wil graag wat vertellen over de leuke dag die ik heb gehad bij de hoogvliegers.

Het begon 6 september gewoon als een gewone dag. Ik moest gewoon naar school en broer Mitchel (12 jaar) ook. Toen mijn broer ’s middags uit school kwam ging hij net als anders eerst zijn huiswerk maken. Toen hij dit aan het doen was, werd hij opgebeld. Het was een telefoontje van de hoogvliegers. Onze ouders waren niet thuis en ikzelf zat ook nog op school. Mijn broer zit namelijk al op het voortgezet onderwijs en heeft dus vaak andere schooltijden waardoor hij soms al thuis is en ik nog op school zit.

Toen ik later in de middag samen met mijn moeder thuis kwam vanuit school, hoorde ik van mijn broer dat de hoogvliegers hadden gebeld. Ik had ook nog huiswerk gekregen en ging dit toen maar eerst maken, de hoogvliegers zouden later nog terugbellen. Een poosje later werden we opnieuw gebeld, Ik riep meteen dat zijn vast de hoogvliegers weer, maar dat was het niet het was een collega van mijn moeders werk, dus ging ik maar verder met mijn huiswerk.

Nadat mijn moeder uitgebeld was, werden we opnieuw gebeld. Dit keer was het wel de hoogvliegers. Ze vertelden dat het een mooie avond was en dat er daarom goed gevlogen kon worden. Wij werden uitgenodigd om mee te gaan vliegen. Dit kwam wel erg onverwachts, het was namelijk ook nog eens de trouwdag van mijn vader en moeder en we zouden visite krijgen en ergens gaan eten. Het was ook best heel kort van tevoren dat we gebeld werden. De piloot, Jurrien Wouters vertelde ons dat er bij het vliegveld ook wel een leuk restaurant zat, waar je kon eten. Uiteindelijk besloten we toch maar de uitnodiging aan te nemen en hoorden we dat we dan wel om 18:30 in Hilversum moesten staan, we zouden namelijk vanuit daar een vlucht doen. Toevallig moest mijn vader langer werken en kon niet eerder naar huis komen, onze auto stond net toevallig deze dag ook nog eens bij de garage... We hadden nog wel geprobeerd om ons te laten ophalen door opa en oma, maar zij waren net toevallig samen op stap en zaten bij de Ikea toen wij ze belden. Dus zij konden ons ook niet meteen ophalen. Hierdoor zat er niets anders op dan toch maar eerst de auto bij de garage op te halen, gelukkig was hij net klaar. Het was nog een hele race om er op tijd te komen, we moesten papa ook nog ophalen bij zijn werk op Schiphol, want hij wilde natuurlijk ook graag mee en het was erg druk op de weg vanwege de spits. Onderweg kwamen we mijn opa en oma tegen welke achter ons aan reden naar het vliegveld.
Na een goed uur rijden kwamen we aan op vliegveld Hilversum en ontmoetten we de piloot Jurrien Wouters, hij gaf mij een stoer shirt van de hoogvliegers en een pet. Ik heb deze snel aangetrokken want het vliegtuig stond al gereed! Mijn broer en vader mochten ook mee, dat was natuurlijk erg gezellig. Na een snel toiletbezoek konden we met z’n drieen instappen.
We hebben een rondvlucht gemaakt van meer dan een half uur en vlogen zelfs heel laag over het centrum van Amsterdam heen, dat was erg cool!!!!
Toen we terugkwamen en weer veilig geland waren kreeg ik nog een diploma en wat stickers.
We hebben Jurrien bedankt en hij ging meteen al weer verder voor de volgende vlucht, ditmaal zou hij twee andere kinderen meenemen richting Lelystad.
Hierna zijn we lekker in het restaurant gaan zitten om lekker te eten en hebben we alle verhalen verteld aan mijn moeder en opa en oma welke natuurlijk niet meegevlogen hadden. We waren pas heel laat weer thuis.

Hoogvliegers en piloten bedankt voor deze onvergetelijke dag!!!!!!

Dylan Hoogeboom

DylanHoogeboom01