Daan van der Bijl

29 juni 2013
Hoi, ik ben Daan en ik heb dankzij Stichting Hoogvliegers gevlogen met een klein vliegtuigje, een Cessna.

Voordat we gingen vliegen mocht ik in de verkeerstoren kijken en een paar vragen stellen over wat ze daar allemaal doen en hoe het allemaal werkt.
Ik kreeg best wel veel uitleg over de wind en waarom vliegvelden meerdere banen hebben.

Mijn moeder en zusje mochten ook meevliegen. We hebben zo’n uur gevlogen en zijn over alle plekken geweest die ik wilde zien.
Dus ik ben over mijn huis gevlogen, over mijn nieuwe school en over het huis van mijn opa en oma.
Maar ik heb nog veel meer dingen gezien zoals Schiphol, de Arena, De Domtoren en ook het stadion van FC Utrecht.

En het was een hele verassing toen de piloot zei dat ik zelf ook een stukje mocht vliegen.

Ik mocht het stuur vastpakken en heb toen wel een kwartier gevlogen.
Ik kan me nu nog steeds niet voorstellen dat ik 450 meter hoog en 200 km/u heb gevlogen.

Samengevat: een TOP DAG!!!

Stichting Hoogvliegers en met name mijn piloot Peter Bakker: Bedankt voor deze geweldige middag!

Groeten, Daan van der Bijl