Demy Versluis

27 juli 2013

Een mooie samenwerking tussen Make-A-Wish® Nederland en Stichting Hoogvliegers maakt een wensvervulling voor Demy waar. Zie onderstaand een impressie van deze bijzondere belevenis voor Demy en zijn familie.

Vrijdagmorgen 26 juli om half elf arriveren wij bij de familie Versluis. Demy staat samen met zijn vriendje Lorenzo op de brug op ons te wachten. Hij zou vandaag een dagje met opa en oma uit gaan maar toen Lorenzo kwam ging er een lampje op, dit kon de wensdag wel eens zijn.

Na de kennismaking stappen we in de limousine, wat een prachtige auto. Allen zijn zeer benieuwd wat we nu toch gaan doen vandaag maar ze hebben nog geen idee. Na een uurtje rijden begint men iets door te krijgen, allemaal trucks, de meest mooie, op weg naar Assen. Ja hoor we gaan naar het Truckstarfestival. Bij het festivalterrein aangekomen parkeren we de limo en de BMW op de vip parkeerplaatsen, zetten we de stoeltjes uit spreidden een kleedje en pakken een heerlijke picknick uit bereid door Hovestad Specialiteiten. Genietend van de goed belegde broodjes en lekker vers fruit kijken we naar alle trucks die aankomen bij het terrein. We zitten eerste rang. Het is even de vraag wie het meest geniet Demy of Opa. Prachtig vinden ze het en herkennen veel trucks al vanuit de verte.

Rond twee uur komt er een enorme bui naar beneden en pakken we razendsnel de picknickspullen in. Om nog langer in de regen te blijven trekt niet erg dus besluiten we naar het hotel, De Bonte Wever te gaan waar we worden opgewacht door Yvette en iemand van het entertainmentteam. Als Demy en zijn familie uitstappen worden ze als ware beroemdheden ontvangen. Tsjonge zeg, we hebben nog nooit in een hotel geslapen. Na uitleg wat er allemaal te doen is in het hotel nemen we afscheid van de familie met de mededeling dat we ze de volgende morgen rond negen uur weer komen ophalen. Vijf minuten later zijn Demy en Lorenzo al onderweg naar het zwembad.

De volgende morgen sluit wensbegeleider Robert bij ons aan en zit de familie al op ons te wachten in het hotel. We worden ontvangen met kreten als: “het was fantastisch”, “al dat eten”, “dit is toch veel te gek”! Ze hebben genoten en weten eigenlijk niet goed wat hen overkomt. De jongens beide, stralend, in een truckstarfestival T-shirt gestoken welke ze op hun bed hebben aangetroffen. Op naar het festival.

Daar aangekomen gaan we als eerste naar de Amerikaanse straat waar Jacob Woortman met zijn prachtige Mack truck op ons wacht. We worden daar allerhartelijkst ontvangen en Demy mag in de truck achter het stuur en krijgt uitleg over alles. Achter in de trailer kunnen mensen slapen. We krijgen koffie en koek en mogen het terras achter de truck gebruiken als onze thuisbasis. Demy en Lorenzo gaan samen het terrein verkennen en melden zich om kwart over elf weer want we moeten ons gaan inschrijven voor de helikopter vlucht.

De stichting Hoogvliegers heeft Demy een vlucht aangeboden en Lorenzo mag ook mee, dan is er nog een plekje over en opa vindt het geweldig dat hij ook mee mag. Het weer werkt even niet mee, maar voor de bui losbarst mag Demy mee omhoog. Met een Amerikaanse auto worden we naar het helikopter terrein gereden. Daar aangekomen stappen de jongens en opa in, best spannend, en gaan ze een rondje vliegen boven het terrein. Als ze landden en uitstappen komen ze alle drie met een big smile uit de helikopter, nog even een groepsfoto

DemyVersluis01.jpg

en op naar de lunch verzorgd de Stichting Hoogvliegers een VIP room langs het circuit. Inmiddels barst er een flinke regenbui los. De bui afwachtend zijn we, na de lunch, op de overdekte tribune gaan zitten om te kijken naar het truck racen, wat een spektakel.

Dan moeten we toch nog even het braderieterrein op waar Demy een cadeautje mag uitzoeken en de jongens overal prachtige spulletjes krijgen. Beladen met tassen vol komen we weer aan bij de truck van Jacob. Het einde van de dag op het festival begint te naderen. Met elkaar lopen we naar de uitgang waar de volgende verrassing wacht, er staat een ware Mack truck van de Postcodeloterij met chauffeur Henny die de jongens naar het restaurant in Nederhorst den Berg gaat brengen. Natuurlijk met politiebegeleiding, een waar feest. Na uitgebreid Jacob te hebben bedankt vertrekken we met de politie voorop richting Nederhorst den Berg.

Onderweg stoppen we een keer om de jongens in de politiewagen mee te laten rijden, lekker hard, en opa in de Mack truck. Bij Amersfoort wordt er weer geruild. Aangekomen bij Charlies wachten ons daar de spareribs die Demy graag wil eten. Maar eerst is het nog eens tijd voor cadeaus. Er is voor Demy een prachtige stropdas met naam en Macktruck gemaakt. Ook Henny heeft een prachtcadeau geregeld namens de Postcodeloterij, een heuse Wii spelcomputer, fantastisch. En voor beide jongens een goed gevulde goodie-bag, het kan niet op. Als klap op de vuurpijl is er na het eten nog een verrassing. Demy krijgt een prachtig schaalmodel van een (poilitie)Lamborghini met daarbij de uitnodiging om binnen enkele weken nog een rondje in een Lamborghini te rijden bij de importeur. Tot slot is er nog een heerlijke taart met een prachtige foto van Demy voor de Mack truck erop!

DemyVersluis02.jpg