Ilse Spruyt

28 september 2013

Van tevoren hebben we Ilse niet verteld dat ze mocht vliegen. Op de grote dag hebben we het ’s morgens aan haar verteld, en ze had er direct reuze zin in. Samen met haar vader is ze ‘s middags naar Rotterdam Airport gereden voor de vlucht. De landende vliegtuigen en politie helikopter die voorbij kwamen waren al helemaal top, en het enthousiasme werd alleen maar groter toen een Piper vliegtuigje voor het KLM Jet Centre parkeerde. Van de piloot Jurrien Wouterse kreeg ze een pet en T-shirt, die ze daarna apetrots niet meer uitgedaan heeft!

De start was best spannend, maar Ilse genoot “hij ging steeds harder en harder en toen hup de lucht in” Ze heeft erg genoten van de vlucht. De bochten in de lucht vond ze geweldig. Het was natuurlijk te gek dat ze zelf ook mocht sturen, al was dat ook wel heel spannend. Ook was het geweldig dat ze over haar eigen woonplaats (Krimpen aan den IJssel) kon vliegen en verschillende bekende punten kon zien, waaronder ons eigen huis. Mama en haar zussen stonden enthousiast te zwaaien in de tuin, maar het was te ver om dat te kunnen zien.

Na een fantastische tocht, met mooi uitzicht door de heldere lucht, gingen we weer landen. Ilse kreeg haar diploma, waar ze super trots op is. Daarna zijn we nog even op de luchthaven wezen kijken, waar we de vliegtuigen waar we voorbij taxiede nog beter konden zien. Het was een geweldige dag, waar Ilse met volle teugen van heeft genoten. De dag daarna moest ze wel even bijkomen van alles, maar ze heeft er de hele dag nog met veel plezier aan terug gedacht. Morgen op school zal het ook vast in geuren en kleuren verteld gaan worden, en ongetwijfeld wil ze morgen weer met shirt en pet naar school!

Alle vrijwilligers die hierbij betrokken zijn, met name Jurrien voor deze fantastische vlucht, heel hartelijk dank voor deze geweldige dag voor Ilse!

Ilse1

Ilse2