Mitchell den Ouden

31 januari 2009

Mitchell de Hoogvlieger

31 januari 2009, Mitchell de Hoogvlieger samen met piloot Marc Welleman.

hilversum

Verslag van Co-piloot Mitchell den Ouden

Nou het is zeker hoor, Ik (Mitchell) wordt PILOOT als ik groot ben!

Op zaterdag 31 januari mocht ik me met mijn vader en broertje Stephen om 10.15 uur melden bij vliegschool Hilversum.

Eerst maar een kopje koffie voor papa en een cola voor mijn broertje en ik.

Na de kennismaking met piloot Marc Welleman kreeg ik van hem een T-shirt en een pet van de Hoogvliegers.

De pet heb ik aan mijn broertje gegeven zo hadden we alle twee iets.

Daarna gingen we snel naar het vliegtuig.

Er was ook een fotograaf van de Diabetes Vereniging Nederland aanwezig om een paar mooie foto's te maken voor het

juni nummer van de Sugarkids, ik mag binnenkort ook nog een interview geven wat er dan bij in komt.

red: uiteraard komen we hier als Stichting Hoogvliegers zijnde op terug en zullen de foto's en interview toevoegen aan

deze pagina.

Marc legde heel goed uit wat er allemaal aan de buitenkant van het vliegtuig te zien was en waar dit voor was.

De nodige foto's werden gemaakt (en KOUD dat het was!!) en toen gingen we eindelijk het vliegtuig in.

Ook in het vliegtuig legde Marc uit wat er allemaal te zien was.

Heel professioneel mocht ik de headset op zodat ik met Marc kon praten.

Na een paar pogingen vanwege de kou startte de motor....

Ik vond het SUPER spannend en mijn broertje ook.

Na het taxiën en het warm draaien gingen we van start.....heel hard over het gras......wat hobbelde dat zeg!!

En toen ineens....daar gingen we de lucht in....

Ik vond het heel leuk om te zien dat alles steeds kleiner werd.

Het was heel mooi en zonnig weer, daar hadden we wel geluk mee, ik kon echt alles heel goed zien.

We zijn van Hilversum over Maartensdijk, Soest, Amersfoort, de vlasakkers, de piramide van Austerlitz, het

Henschotermeer, Maarn richting Veenendaal gegaan.

Bij Veenendaal zijn we over ons huis heen gevlogen, mijn moeder heeft nog staan zwaaien naar ons maar helaas heb ik

haar niet gezien, het gaat ook zo snel in zo'n vliegtuig.

Ik heb heel lang mogen sturen en heb een 360 gradenbocht gemaakt!!! SUPER was dit!!!

Op de terugweg zijn we over Utrecht gevlogen en hebben we de Domtoren gezien en het FC Utrecht stadion, en zijn

we over de Lek gevlogen.

Veel te snel was het weer voorbij......Het had van mij de hele dag wel mogen duren, maar dat kan helaas niet.

De landing was heel lekker zacht, goed gedaan Marc!!

Toen we uit het vliegtuig kwamen gingen we nog even naar het restaurant voor koffie en chocomelk met slagroom!!

Ik kreeg toen van Marc een vliegbrevet en nog wat spulletjes.

En Marc kreeg een doosje chocolaatjes van ons omdat het zo ontzettend aardig is dat hij dit voor mij deed.

Toen was het tijd voor het afscheid.

Ik, mijn broertje en vader hebben een SUPER dag gehad en ik ben nog in de wolken!!!!

ECHT heel erg bedankt voor deze geweldige dag aan iedereen van de Stichting de Hoogvliegers!!!

Groetjes,

Mitchell, Stephen en Marco den Ouden

Verslag piloot Marc Welleman

Zaterdag 31 januari heb ik afgesproken met Mitchell. Vandaag gaat hij de lucht in om zelf te vliegen. Het is mooi weer; Zonnetje en goed zicht. Mitchell is niet alleen; hij heeft zijn vader en broertje meegenomen, Marco en Stephen.

In het restaurant ontmoeten we elkaar en daar schuift ook de fotograaf aan. De fotograaf is er op verzoek van de Diabetesvereniging om Mitchell te fotograferen. Hij komt op de cover van het blad SugarKids. Het blijkt trouwens niet het eerste mediaoptreden van deze aankomende piloot en Mitchell heeft zelfs al opgetreden in een tv programma. Een echte ster aan boord vandaag dus.

Allereerst even de presentjes van de Stichting Hoogvliegers uitreiken. Een goed begin. Allereerst het t-shirt. Mitchell vindt het mooi en het shirt gaat gelijk aan. Dan volgt de pet. Zijn broertje vindt de pet ook erg mooi. Mitchell deelt de cadeau's en zijn broertje krijgt de pet. Zo begint voor allebei een spannend avontuur.

Op naar het vliegtuig. Daar aangekomen is het eerst tijd voor de fotoshoot. De fotograaf maakt een groot aantal foto´s en Mitchell wordt op alle plekken rondom, in en op het vliegtuig gefotografeerd. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Hou de website de komende maanden in de gaten! Mitchell zal ergens in de komende maanden op de voorpagina van het blad "SugarKids" staan en dan kunnen alle kids en hun ouders lezen hoe het avontuur van Mitchell is verlopen. Misschien is dit wel aanleiding voor nog meer Hoogvliegertjes. Een mooi initiatief van de Diabetesvereniging. Geef je op en beleef een topdag!

Tijd om te vliegen. We stijgen op en zetten koers richting Veenendaal. Al snel na takeoff neemt Mitchell de controls over (oftewel Mitchell stuurt!). Dat heeft hij al snel door en na wat rechtuit volgen de bochten. Dat gaat lekker. Voordat we het merken zijn we bij de woonplaats van Mitchell. Daar circelen we rondjes en rondjes. Ja, dat valt heus niet mee vanuit de lucht; je eigen huis zoeken. Moeder heeft ons wel gezien vanaf de grond. We zetten daarna koers richting Amersfoort, Soest, Hilversum en weer terug naar het vliegveld.

Na afloop nog even bijpraten in het restaurant. En natuurlijk niet te vergeten het echte Hoogvliegers diploma; dat heb je zelf verdient. Allevier hebben we een leuke ochtend gehad. Genoeg stof voor een spreekbeurt blijkt. Mitchell, nog bedankt voor je presentje. Het heeft me goed gesmaakt en ik vond het leuk om met je te vliegen. Welkom bij de Hoogvliegers!! PS: wordt het nu kok of piloot??