Bram van den Heuvel

23 februari 2008

In januari werden we benaderd door de stichting De OPpepper of we konden helpen in het verwezenlijken van de wens van Bram.

Wensstichting De OPpepper

Bram is 7 jaar en heeft SMA (spierziekte). Bram had als allerliefste wens nog eens zelf achter de stuurknuppel te zitten van een echt vliegtuig. Dat is gelukt!! Een mooie samenwerking tussen 2 (wens) stichtingen!

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2008/Bram.wmv{/wmvremote}

En dankzij ATCBOX zijn de gesprekken tussen de piloot en de 'verkeersleiding' opgenomen waarbij duidelijk te horen is dat Bram vandaag de piloot is!

{mp3remote}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2008/EHHV_20080223_PHCJC_Bram.mp3{/mp3remote}

En KLIK HIER voor alle foto's!!

Verslag van Marc Welleman (piloot)

Marc Welleman

Zaterdagochtend 23 februari om 08.30 uur. Het weer is grauw, grijs en niet echt vliegbaar. Gisteravond leek alles nog ok. Even de meteo bellen (eerste keer voor vandaag); alles wordt beter!! krijg ik te horen. Om ca 14.00 uur is de verwachting zodanig dat we de lucht in kunnen.

Om 11.30 uur op het vliegveld. Op de vliegclub bij Hilversum samen met alle andere deskundigen het weer bekijken... en weer bekijken.. en weer. Wordt er niet beter op.

Inmiddels is Bram met zijn gevolg al gearriveerd. Net toen ik aan kwam rijden reed de motorpolitie en de porsche weg waarmee Bram in de ochtendeen super ochtend heeft beleefd namens De Oppepper. De Oppepper bezorgt Bram een hele volle dag met fun en namens De Stichting Hoogvliegers kan Bram één van zijn grootste wensen vervullen.. VLIEGEN! Bram is gek van vliegen en vliegtuigen.

Terwijl de familie in het restaurant van de lunch geniet blijven wij naar het weer kijken. Het werkt want het lijkt erop dat het zicht beter wordt. Inmiddels komt er al iemand van De Oppepper vragen of het nog doorgaat. We spreken af nog wat te wachten.

Om 14.30 uur even een kort verkenningsvluchtje; Het kan. Om 15.00 uur krijgt Bram het verlossende woord: De lucht in!

Iets over driën met het hele gevolg (man of 10) naar het veld. Met
medewerking van de medewerkers op de toren mag iedereen mee naar het vliegtuig. Daar aangekomen maak ik met Bram een rondje om kort een en ander uit te leggen. Daarna de fotoshoot waarbij iedereen de tijd heeft om zijn beste plaatjes te schieten. Ook nu was de pers weer aanwezig.

Bram heeft er veel zin in, maar is toch ook wel een klein beetje
zenuwachtig. Bram heeft wel eens eerder gevlogen, maar dat was in een grote kist en zeker niet voorin. Vandaag is Bram de co pilot. Uiteindelijk zijn we er klaar voor. Oma en moeder gaan achterin; Opa helpt Bram bij het instappen. Bram goed voor de controls gezet; wij zijn klaar. Het gevolg verlaat het veld en wij taxiën uit.

Na take off over de loosdrechtse plassen en met een rechtse bocht over het veld. Even de familie uitzwaaien. Vervolgens richting Utrecht. Bram is aanhanger van FC Utrecht dus wij even kijken of ze er zijn. Het dak is open, maar geen spelers. Ook Brams school komt in beeld.

Op richting Odijk; Daar woont Bram. Bram begint inmiddels te wennen en is klaar voor het echte werk: zelf vliegen. Bram aan de controls. Bochtjes, stijgen, dalen. Inmiddels zijn we boven de woning van Bram aangekomen. Achterin genieten de dames en leggen alles op de gevoelige plaat vast.

Vervolgens gaan we via Huizen en Almere terug naar Hilversum. Het is inmiddels iets langer geworden dan een half uurtje en we zetten de landing in. Na uitgetaxied te zijn staat iedereen Bram op te wachten op het platform. Oma en moeder gaan er eerst uit zodat ik met Bram nog wat brandende vragen kan doornemen. Waar is dit knopje voor en dat klokje?

Hierna op naar het restaurant om wat na de drinken. Inmiddels is het tijd om afscheid te nemen. voor Bram is de dag nog niet afgelopen. hem wacht nog een heerlijk pizza diner.

Stichting Hoogvliegers, De Oppepper, Daan en Tjebbe, Dennis van Vliegschool Hilversum en de heren op de toren: Bedankt namens Bram!!

Marc

Ps: bij het nadrinken kwamen de activiteiten van Stichting Hoogvliegers nog ter sprake waaronder de aankomende grote dagen. Bram, scherp als ie is, ontging het niet en vroeg of hij er weer bij mocht zijn. Hoezo leuk....

Vliegveld Hilversum:

wederom bedankt voor de medewerking!

Vliegveld Hilversum

We hebben het als Stichting Hoogvliegers zijnde als bijzonder prettig ervaren om samen te werken in deze, onze dank gaat uit naar alle vrijwilligers aanwezig die Bram en zijn familie een fantastische dag hebben bezorgd.

update 10 april 2008, lente nieuwsbrief van de stichting de Oppepper: