Levi Kok

22 februari 2009

tn_dsc08610

Zondag 22 feb 2009

Hoogvliegers verslag van Levi Kok.

We hadden Levi pas geleden opgegeven voor een vliegtochtje met Stichting Hoogvliegers. Al na 2 weken kregen we een mailtje van piloot Jeroen van Rossum dat het op zondag 22 feb zover zou zijn en dat wij als ouders ook mee mochten. Dat was helemaal leuk. Werd nog spannend omdat Levi de hele week ziek was, gelukkig op zaterdag weer beter en de dag erna dus VLIEGEN. Het weer werkte niet helemaal mee en was dus afwachten of het door zou gaan. En ja hoor zondag ochtend om 10uur het telefoontje dat het door ging!!! Om 11uur aangekomen in Den Helder, daar kreeg Levi een hoogvliegersshirt en pet, erg leuk! We kregen ook de vliegroute te zien, we ging naar Monnickendam om ons huis vanuit de lucht te bekijken. Maar eerst zijn we het vliegtuig gaan bekijken, we kregen een uitleg en hebben de remmen, lampjes enz bekeken. Het vleigtuig werd naar buiten gereden en toen was het zover.Wij (ouders) namen achterin plaats en Levi de co-piloot voorin naast Jeroen.

tn_dsc08618

Levi stuurde keurig over de startbaan en zo de lucht in.Eenmaal boven mocht Levi zelf vliegen. We gingen via Hoorn, Volendam zo naar Monnickendam en ja hoor daar zagen we ons huis! Nog een extra rondje boven Monnickendam en nog even boven opa en oma in Katwoude gevlogen. Via Purmerend, Alkmaar weer terug nog een stukje over de Waddenzee, wat een heel mooi gezicht was. We hebben onze ogen uitgekeken onderweg, je kon alles heel goed zien. Door de zijwind was het lastig landen, we kwamen schuin aangevlogen maar zijn keurig recht geland, was wel even spannend!

tn_dsc08624

Eenmaal geland hebben we nog even bij de andere vliegtuigen, straaljagers en helicopters gekeken zagen er allemaal erg mooi en indrukwekkend uit. Levi kreeg ook nog een vliegbrevet, waar hij erg trots op is en dat maakte de dag helemaal compleet! Zo stil als Levi tijdens de vlucht was, zo vol verhalen was hij thuis en op school! Hij is er helemaal vol van. De volgende dag ging hij met shirt en pet en alle spullen naar school, daar heeft hij alles verteld. Levi heeft dus net als ons SUPER genoten van dit avontuur, we willen dan ook Stichting Hoogvliegers en met name Jeroen ontzettend bedanken voor deze mooie ervaring!!!!! Groetjes Roy, Jose en Levi

tn_dsc08642