Julien van de Loos

21 februari 2009

Rondje Rotterdam,

Het was een geweldige zaterdagmorgen in februari,droog met een  zonnetje. De temperatuur was ook goed,echt een dag om te vliegen.
Ja ik ging vliegen want dat was afgesproken op de MADDay in Den Haag. In november 2008 was het niet doorgegaan omdat
het te slecht weer was .Maar de Hoogvliegers wilde het vandaag weer proberen!
Vandaag mocht ik naar Zestienhoven een heel leuk vliegveld bij Rotterdam. Het is niet zo groot als Schiphol maar wel leuker.
Wij hadden een afspraak bij de stichting Hoogvliegers,die met mij een rondvlucht wilde maken. Dit is best wel spannend omdat
het maar een vliegtuig was voor vier personen met één motor!
Eerst hadden wij een “briefing”. Hier wordt alles doorgenomen wat met de vlucht te maken heeft. Bijvoorbeeld het weer, de windrichting en windsnelheid. En natuurlijk heel belangrijk; de route, deze was als volgt uitgestippeld: via de Ikea Delft naar de Pier van Scheveningen,
langs de kust naar Hoek van Holland, daarna over de Euromast in Rotterdam, terug naar Zestienhoven. Er wordt niet via een kaart gevlogen maar via bakens op de grond.

Na deze briefing was het tijd voor de lunch in het gezellige clubgebouw van; ‘De Hoogvliegers’. Dus eerst een heerlijk broodje bal
gegeten in deze leuke bar.

Eindelijk was het rond 13.00 uur dan tijd om echt te gaan vliegen. Dit is pas echt leuk. Ik kon echt Ikea, de snelweg, de pier héél goed zien.
Heel bijzonder was het rondje boven mijn eigen huis. Ik kon zo de auto van mijn vader voor de deur staan, en kon bijna het kenteken zelfs lezen! Boven Rotterdam keek ik midden in De Kuip van Feyenoord. Ook vanuit de lucht een heel groot stadion.
De landing ging ook heel goed, toen had ik al zeker 3 kwartier rond gevlogen!

Hierna kregen wij een rondleiding over het gehele vliegveld met de bus. We zijn zelfs nog in de brandweerkazerne geweest, die daar ook is, voor als er iets zou gebeuren.

Weer terug in het clubgebouw mocht ik nog even met de computer gestuurde vluchtsimulator gaan oefenen.
Zo was het een heel bijzondere en geweldige dag voor mij geworden. Allemaal erg bedankt,groeten van Julien……