Dennis Botbijl

01 augustus 2009

Zaterdag 1 augustus vloog Dennis Botbijl met piloot Reggie den Os en dat levert 3 leuke reakties op van Dennis zelf, de familie Botbijl als Reggie zelf.

dennis1

Reaktie Dennis Botbijl

Bedankt voor de geweldige vlucht. Ik heb er ontzettend van genoten. Wat ik vooral heel leuk vond was dat ik zelf ook een stuk mocht vliegen.
Ook wil ik de piloot Reggie nogmaals bedanken.
Mijn vliegbrevet hangt ingelijst boven mijn bed.

Groeten Dennis Botbijl.

d1

d2

Reaktie familie Botbijl

Hallo Reggie, allereerst nogmaals hartelijk bedankt voor deze onvergetelijke dag. Helemaal super dat mensen zoals u zich inzetten voor zo'n happening.

Het weer zat super mee en dan 2 kanjers van piloten.....

Nogmaals hartelijk dank voor deze dag en wie weet tot ziens.

Cor, Christine en Dennis Botbijl

Reaktie piloot Reggie

"Zaterdag 1 augustus. Een schitterende dag, weinig wind, af en toe zon, stukken beter dan de oorspronkelijk geplande dag. Dennis en zijn ouders konden het veld nog wel bereiken, ondanks de maatregelen i.v.m. de happening van de Postcodeloterij en Aviodrome, die ook vandaag moest plaatsvinden op ons veld. Veel oude vliegtuigen waaronder de DC-2 Uiver, de Catalina en Antonov, zouden het veld aandoen i.v.m. 100 jaar luchtvaart in Nederland.
Vandaar dat de wegen rondom het veld waren afgesloten, maar middels een pendelbusje wa het goed te doen.
Rond 11.00 uur waren Dennis en zijn ouders op het veld, en na kennisgemaakt te hebben, het T-shirt en de pet te hebben overhandigd was het tijd voor een briefing over de besturing van de Cessna. Rolroeren, hoogteroer en richtingsroer kwamen aan de orde,  Dennis was er helemaal voor te porren en z'n oren stonden op de wind. Ook een uitleg over de circuitprocedure en natuurlijk de te vliegen route completeerden de vluchtvoorbereiding.
Vervolgens was het moment-supreme daar en konden we naar het vliegtuig gaan voor een "walk-around" inspectie. Daar bleek dat het niet onverstandig was om wat brandstof bij te tanken, en dat mocht Dennis uiteraard ook doen!  Jebent piloot of je bent het niet, nietwaar? Dan had ie dat al vast gezien. Z'n ouders bleven rustig bij het clubgbouw wachten, tot ook zij konden instappen.
Ja, en dan was het zover. Een vlucht van 45 minuten boven Zeeland. Dennis voorin, (hij had nog nooit gevlogen) z'n ouders achterin en daar gingen we richting Haamstede. Netjes rond het vliegveld, en dat deed Dennis allemaal zelf. Op 2000 ft. had ik tegen 'm gezegd: "You have contol"en hij bestuurde het vliegtuig. En dat heeft ie bijna gedurende de hele vlucht gedaan!  Keurig netjes op koers, bochtje links, bochtje rechts. Af en toe een beetje zakkend of klimmend, maar dat hoort erbij. Hij heeft genoten. Over Middelburg en langs Veere weer terug naar het veld. Circuitprocedure goed laten zien, en lettend op andere vliegtuigen, want het was erg druk in de lucht vanochtend. Dennis vond het prachtig! Na een zachte landng was de droom teneinde, en in feite duurde t allemaal veel te kort. Een overgetelijke vlucht voor deze drie mensen!
In het clubhuis natuurlijk een korte debriefing, gevolgd door de uitereiking van het B.v.B. Ik denk dat hij er nog lang over zal praten!"

dennis2

dennis3