Jan-Merijn Versteeg

31 januari 2010
Op zondag 31 januari mochten Jan met piloot George Nielsen een vlucht maken, vanf de vliegclub bij Rotterdam Airport. Jans vader ging ook mee en maakte foto's.

jan1

De geplande vlucht van een dag eerder kon vanwege de weersomstandigheden niet doorgaan, maar we hadden deze zondagmiddag als reserve-datum, nu was het prima weer.

De piloot vroeg waar we heen wilden. Wij wilden graag naar onze woonplaats Gorinchem. We keken op de kaart of dat kon, en ja hoor, maar dan nog wel even tanken voordat we de lucht in gaan.

Het vliegen in zo'n klein vliegtuigje was een hele ervaring.

jan2

We hadden een prachtig uitzicht op het besneeuwde landschap.

jan3

We vlogen over Rotterdam, Dordrecht en langs Sliedrecht en Hardinxveld-Giessendam naar Gorinchem. Daar zagen we onze wijk en ons eigen huis. Jans moeder stond te zwaaien in de tuin, maar die zagen we niet. (Veel te slank.) Met een ruime bocht vlogen we om Gorinchem heen, we konden ook mooi de vorm van de vesting (binnenstad) zien.

jan4

Jan mocht zelf ook een stuk vliegen, dat vond hij erg leuk.

jan5

Voordat we konden landen moesten we nog wat rondjes cirkelen omdat er meer vliegtuigen moesten landen.

jan6

Na de vlucht kreeg Jan zijn "Vliegbrevet".

jan7

We willen de piloot George Nielsen hartelijk bedanken en ook stichting hoogvliegers voor deze onvergetelijke ervaring voor Jan.