Red Sea Challenge Team Hoogvliegers

24 juli 2010
Op 24 juli 2010 ging Team Hoogvliegers van start in de Red Sea Challenge. Dit evenement daagt deelnemers uit in een oude auto (in ons geval een rode Volvo) van de Nederlandse Noordzee, via de Zwarte Zee, de Middellandse Zee en de Dode Zee, naar de Rode Zee (Aqaba, Jordanië) te rijden.

Red_Sea_Challange_Team_Hoogvliegers

De uitdaging is niet om zo snel mogelijk de eindstreep te bereiken, maar om elkaar te steunen in de strijd de oude auto rijdend te houden. De challenge is pas voltooid, wanneer de deelnemers een duik in elk van de zeeën hebben gemaakt.

Marten Bosma en Nick Miesen zijn onze 'coureurs'. Marten is promovendus op het gebied van de Detector R&D bij het Nationaal Instituut voor Subatomaire Fysica. Nick is R&D Engineer bij het Nationaal Luchtvaart- en Ruimtevaartlaboratorium.

Marten Bosma en Nick Miesen brengen met hun challenge de Stichting Hoogvliegers onder de aandacht. En dat is niet alles. Ze organiseren later dit jaar  met de Stichting Hoogvliegers en het Kinderziekenhuis Erasmus MC-Sophia en het NLR een speciale mini Hoogvliegersdag voor een groep van 10 kinderen.

Op die dag zullen de kinderen in professionele vluchtsimulatoren ervaren hoe het is om piloot te zijn in een Boeing 747. Daarnaast zullen ze gaan vliegen en kleine proefjes doen in een wetenschappelijk testvliegtuig met en echt laboratorium aan boord, de PH-LAB.

Volg de vorderingen van het team Hoogvliegers op http://hoogvliegers.blogspot.com/