Odd Fellow Loges

19 februari 2009

Gezamenlijke actie Odd Fellows en Rotary

De Stichting Hoogvliegers, die kinderen met een levensbedreigende of chronische ziekte een onvergetelijke dag bezorgt, middels een vlucht met een sportvliegtuig, had een goede dag op donderdag 19 februari.
In het Odd Fwellowhuis te Winschoten konden Mieke Link en Wiendeld Visser, organisatoren Noord Nederland van de Stichting Hoogvliegers, een cheque in ontvangst nemen van € 2.800 uit handen van Meindert Kamp, voorzitter van de Gemeenschappelijke Activiteitencommissie van de Winschoter Loges.
Het bedrag was bijeengebracht door de vier Winschoter Odd Fellow-Loges: de Toorts Rebekkah-Loge, de Rosa Canina Rebekkah Loge, de Franklin D. Roosevelt Loge, de Graaf Adolf Loge en de Rotaryclub Winschoten.
De onmisbare steun van vrijwilligers, waaronder veel beroepsvliegers, donateurs en partners, stelt de Stichting Hoogvliegers in staat om deze gehandicapte kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.
Een vlucht kost ongeveer € 100 per kind.
Door de gift van de Winschoter Loges en de Rotayclub kunnen dus 28 kinderen, die zo mogelijk ook even het vliegtuig mogen besturen, een onvergetelijke dag bezorgd worden.
Mieke Link van de Stichting Hoogvliegers gaf als dank op een ontroerende wijze uitleg over de kinderen, die voor één dag piloot mochten zijn.

Verslag en foto's: Bé Buining

Meindert Kamp [l] overhandigt
de cheque aan Mieke Link en Wiendeld Visser
Voorzitter AZ: Br.Pouwel Dieterman bedankt voor de ontroerende lezing met bloemen