Nieuwsbrief - Februari 2008

25 februari 2008

Nieuwsbrief: Februari 2008

Beste Hoogvliegers,
Alweer een maand om en er is weer genoeg gebeurd. In deze nieuwsbrief aandacht voor de volgende zaken:
  • Algemeen
  • Extra "grote" Hoogvliegersdagen groot succes
  • Individuele dagen met samenwerking stichting Oppepper
  • Media
  • Website toevoeging: Kidscorner
  • Sponsors
  • Slotwoord

Algemeen
Het gaat goed met de Stichting Hoogvliegers. Steeds meer mensen weten ons te bereiken, van piloten tot kinderen en van gastvrouwen/heren tot instanties en andere stichtingen. Dankzij de brochure, stickers en vooral de inzet van vele vrijwilligers krijgen we vaste voeten in de aarde. Maar we zijn er nog niet, dat realiseren we maar al te goed en we gaan hard werkend verder.
De 3 GROTE Hoogvliegersdagen komen eraan, 22 maart Eindhoven, 12 april Lelystad en 17 mei Groningen. Ruim 300 kinderen zullen gaan vliegen. Voorbereidingen zijn al maanden aan de gang en beginnen nu vaste vorm te krijgen. Het is mooi om te zien dat er zoveel enthousiaste mensen bij betrokken zijn en dat er bijna geen beperkingen zijn. Aan alle kanten krijgen we medewerking uit alle denkbare hoeken dus het beloven stuk voor stuk bijzonder mooie dagen te worden...... als het weer nu ook nog mee werkt......

Extra "grote" Hoogvliegersdagen groot succes
In de vorige nieuwsbrief viel te lezen dat er 'spontaan' 2 extra 'grote' vliegdagen bijgekomen waren. Beide dagen waren bijzonder succesvol.
Rotterdam
9 februari j.l. hebben 11 kinderen van de Mytylschool de Thermiek uit Leiden een fantastische dag beleefd op Rotterdam. Alsof het zo moest zijn, het weer kon niet mooier. De pers was massaal aanwezig en dankzij de inzet van zowel de Vliegclub Rotterdam als Rotterdam Airport zelf was dit een onvergetelijke dag.
Klik hier voor een indrukwekkend filmpje van Tycho, foto's en 2 reportages van zowel SBS6 Hart van Nederland als RTV-West.
Schiphol
Daarnaast hebben in totaal 8 kinderen, op 13 en 27 februari, een heuse Boeing 767 (simulator) mogen besturen. FSC (Flight Simulation Company) stelde één haar simulatoren ter beschikking speciaal voor kinderen die medisch gezien niet mogen vliegen waarbij een simulator natuurlijk een uitkomst biedt. FSC was dusdanig enthousiast dat ze in de toekomst vaker willen samenwerken en simulators beschikbaar stellen, iets waar we bijzonder trots op en dankbaar voor zijn.
Onder begeleiding van Marcel Flick, Ron Jansen en Daan de Meester (allen vlieger van beroep in het dagelijkse leven), is Nederland weer 8 pilootjes rijker. De kinderen kregen na afloop ook nog een leuk Boeing 767 model mee naar huis wat spontaan geregeld was door de Luchtvaart Hobbyshop en ook zij willen in de toekomst vaker samenwerken daar waar mogelijk.
Voor een verslag van beide simulator dagen kijkt u hier:

Individuele dagen
Ook zijn we trots op een aantal individuele dagen die plaats hebben gevonden de afgelopen maand, wetende:
  • Kelly met als wens een Helicopter vlucht (verwezenlijkt door sponsoring van Bu-air)
  • Joel, na lang wachten ook eindelijk een Hoogvlieger
  • Bram, wat een mooie samenwerking tussen stichting "De OPpepper" en Stichting Hoogvliegers was
Deze verslagen kunt u < hier > vinden.

Media

Media aandacht blijft voor ons erg belangrijk daar we altijd nog zoekende zijn naar sponsoren die ons op de lange termijn ook willen helpen. Zowel bij de 'grote' Hoogvliegersdagen als de individuele was pers aanwezig en resulteerde deze maand in deze publiciteit:

• SBS 6 - Hart van Nederland (klik)
  • RTV-West (klik)
  • 23 februari 2008 Luchtvaartnieuws
  • 18 februari 2008 De Teyding.nl
  • 12 februari 2008 De Wassenaarse Krant
  • 12 februari 2008 112 Webteam
  • 11 februari 2008 Luchtvaartnieuws
  • 10 februari 2008 112 Rijnmond
  • 5 februari 2008 Brabants Dagblad
Klik < hier > voor de media artikelen.

Kidscorner
De website wordt continu up to date gehouden met nieuws, media, verslagen etc.. etc.. en daarnaast is de webmaster continu op zoek naar nieuwe, leuke, dingen.... speciaal voor de kinderen.
Vandaar ook dat de Kidscorner aardig is uitgebreid met een aantal spelletjes en, erg leuk: Bouw je eigen vliegtuig!
Uitprinten op wat dikker papier (160 tot 200 grams), knippen, plakken en je hebt in no time een vliegtuig wat nog echt goed vliegt ook. Ook leuk voor papa.

Sponsors
We blijven erop hameren, aan kinderen en piloten geen gebrek. Publiciteit gaat ook goed en hebben we grotendeels zelf in de hand. Wat echt 'dringend' nodig is zijn sponsoren voor de langere termijn. Graag zouden we een aantal (liefst zoveel mogelijk) partijen binnen halen die ons op regelmatige basis (maandelijks, per kwartaal of jaarlijks) en voor langere termijn willen sponsoren in de vorm van geld. Indien u ons wilt helpen of u kent iemand die misschien in staat is om ons te helpen en u kan iets betekenen voor ons: neem kontakt op. We hebben folders, ondertussen meer dan genoeg voorbeelden wat er met sponsor gelden gebeurd, we geven presentaties indien gewenst, HELP ONS!!

Slotwoord
Weer een maand met een paar byzonder positieve resultaten. Vol goede en vooral gemotiveerde moed gaan we naar de grote dagen toe werken met ondertussen nog een aantal individuele dagen in het verschiet want alles voor de wens van het kind: "VLIEGEN" !!
Met vriendelijke groet

Daan de Meester