Ko Piloot - Pisa

01 november 2010
1 november 2010 - Pisa.

Hallo allemaal, daar was ik weer..... ik had een leuk weekend joh, ik mocht mee met Suzanne, die fotografeert voor de Stichting Hoogvliegers, naar Pisa. Neeheee, we hebben geen pizza gegeten maar we zijn echt naar Pisa geweest en ik zal het bewijzen met leuke foto's zoals gewoonlijk.

Allereerst moesten we met de auto van Rotterdam naar Schiphol en ik mocht natuurlijk op de beste plek in de auto zitten

P1030569

Hartstikke leuk ritje en het was gelukkig niet zo druk dus we waren keurig op tijd op Schiphol en na het inchecken konden we bijna gelijk door aan boord van het, voor mij ondertussen bekende, vliegtuig met sigarenbandje. En kijk nou eens wie ik daar tegen kom:

P1030647

Links de man van Suzanne, dan Suzanne zelf, een hele lieve stewardess maar wie pakt mij als eerste beet en van wie krijg ik direct een enorme herkenningsknuffel??? Juist, Sterre!!! (klik)

Dat is wel heel toevallig want ik weet dat er bij dat groene bedrijf meer dan 1000 stewards en stewardessen werken dus hoe groot is de kans dat als je mee gaat je een bekende tegen komt???? Fantastisch!!

We moeten snel gaan zitten want er moeten nog veel meer mensen in het vliegtuig. Ik kijk maar even naar buiten waar ook genoeg te zien is

P1030572

Stiekem heb ik een beetje honger dus ik ga alvast maar even op het opklap tafeltje liggen

P1030573

Maar net als ik daar lig komt Sterre naar me toe om te zeggen dat ik op m'n stoel moet gaan zitten en m'n gordels vast moet maken want we gaan weg dus dat doe ik dan ook maar braaf

P1030623

Eenmaal in de lucht mag ik weer los en kan ik lekker naar buiten kijken

P1030616

Terwijl ik weg zit te dromen van het mooie uitzicht hoor ik: 'Lieve Ko, de piloten in de cockpit kunnen wel wat hulp gebruiken, help je mee met de landing?'

Nou, dat laat ik me geen 2e keer zeggen (zeker niet door Sterre) want ik ben tenslotte geslaagd voor m'n vliegtest(en), kijk nog maar eens: klik hier

In de cockpit zitten 2 hele aardige piloten, het lijkt wel of ze allemaal aardig zijn die piloten-jongens en meisjes want die heb je ook.

Mijn favoriete plek en wat is het uitzicht mooi tijdens de daling richting Pisa

P1030655

Eenmaal op het vliegveld zie ik iets heel gaafs, de Blues Brothers!!!! En daar MOET ik even mee op de foto

P1030749

P1030750

Kennen jullie die, de Blues Brothers? Hele leuke film over gemaakt en erg leuke muziek ook, kijk maar eens op Youtube

We kunnen niet te lang blijven hangen want we gaan naar de plek die Pisa zo beroemd maakt nl. een enorm scheve toren en eenmaal daar aangekomen kan ik het stiekem niet laten..... ik vlieg heel snel een rondje rond de toren, duik loodrecht in een spiraalduik naar beneden en land vervolgens keurig op de grond voor een mooie foto:

JIEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

kopisa

GAAF... de rest van Pisa was ook leuk maar helaas gingen we al heel snel weer terug want een avontuur mag niet TE lang duren hè??

Snel weer een avontuur want vandaag moest ik weer aan de slag als klusjesman in de Hoogvliegers PH-TRAiler dus dat zien jullie morgen of overmorgen weer.

Toedeloe!!!

Ko

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin