Ko Piloot - In opleiding

17 december 2010
17 december 2010 - In opleiding.

Na alle leuke vluchten werd het wel eens tijd voor een kijkje achter de schermen. Dus mocht ik een dagje met Jacqueline mee naar de jaarlijkse flight safety cursus voor Cabin Attendants. Phoe hee, wist niet dat al die stewards en stewardessen zoveel moeten weten en doen voor onze veiligheid aan boord. Instructeur Margreet was er de hele dag maar druk mee om iedereen up to date te houden. Het begon met theorie, heel interessant en heel soms een beetje saai. Gelukkig smaakte de koffie goed.

P1040466

Daarna gingen we brandjes blussen. In een nepvliegtuig hebben we allerlei soorten brandjes geoefend.

P1040473

Daarna moesten we ook nog een oefening doen in rook. Best lastig hoor, want je ziet niets. Voor mijn eigen bescherming kreeg ik een hele grote zak over mijn hoofd, die voelde heel raar maar het helpt wel.

P1040477

Ik kon gewoon ademen ook al was er heel veel rook. Na al dat werken kregen we eindelijk een welverdiende pauze maar al snel moesten we weer aan de slag. Eerst zoefff van de glijbaan af.

P1040471

Dat was zo leuk dat ik nog een keer wilde en dat  mocht!!!

P1040469

Oh ja en we hebben ook nog de deuren geoefend. Want je moet natuurlijk wel weten hoe de uitgangen veilig opengaan.

P1040472

Het was hard werken maar ik stap de volgende keer met een nog veiliger gevoel het vliegtuig in.

Groetjes,

Ko Piloot

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin