Rotterdam Helidag, de film is af!

03 oktober 2009
Zaterdag 3 oktober was een onvergetelijke dag voor 40 chronisch en terminaal zieke kinderen uit de omgeving van Rotterdam.

©Wouter de Haan

Het hoogtepunt van deze dag was het meevliegen in een helikopter.  De  wieken van beide helikopters draaiden op volle toeren om al deze kinderen de vlucht van hun leven te geven.

rot1

Naast deze vlucht konden de kinderen zich de hele dag vermaken bij de brandweerkazerne op Rotterdam Airport. De brandweer had er voor gezorgd dat de kinderen,  ondanks het slechte weer buiten, voldoende vermaak hadden met de brandweerwagens en spuitsystemen binnen.

rot

Uiteraard konden de kinderen er ook voor kiezen om  `hoog en droog’ een rondje te maken in één van onze prachtige trucks die tijdens hoogvliegersdagen niet meer weg te denken zijn.  Het vliegveld moest toch weer even dicht

rot6

De clown zorgde ervoor dat de kinderen die even moesten wachten op hun vlucht zich niet hoefden te vervelen en weer andere kinderen kozen ervoor om hun gezicht prachtig te laten schminken.

rot3

Tijdens het eten van een lekkere hotdog konden sommige kinderen even rustig bijkomen van alle indrukken die deze dag op hen gemaakt had.

rot4

Je maakt het natuurlijk ook niet elke dag mee dat je zo in het zonnetje word gezet en dat je mag mee vliegen in een helikopter.

Door de geweldige steun van Quota International Nederland, Rotterdam Airport en de brandweer van Rotterdam Airport kunnen wij deze 40 nieuwe hoogvliegertjes verwelkomen.

Iedereen die hieraan heeft meegewerkt, ontzettend bedankt!

En ze zijn er alweer: Dé FOTO'S (klikken)

En nog meer foto's van Roy Kester wederom: klik hier

(kom nog eens terug want er komt nog een Hoogvliegers TV aflevering!)

Hier een leuk filmpje dat op Youtube staat, één van de Hoogvliegertjes: