Fred van Norden

13 mei 2010
Hallo,

Mijn naam is Fred van Norden. Sinds 2007 heb ik mijn vliegbrevet. Vliegen is altijd een droom van mij geweest. Ik wilde vroeger wel graag piloot worden maar dat was niet voor mij weggelegd. Er waren toen nog geen faciliteiten om het te bekostigen. Maar misschien heb ik met mijn privébrevet minstens zoveel plezier aan het vliegen dan een beroepsvlieger.
In de tijd dat ik veel op mijn motor reed kwam ik vaak langs het vliegveld Midden Zeeland. Ik stopte dan om naar de vliegtuigen te kijken en droomde dat ik zelf kon vliegen.
in het voorjaar van 2007 heb ik de stap genomen en mijn eerste vliegles was een feit. En als je eenmaal vliegt dan raak je verslaaft.
Via de Aero Club Zeeland, waar ik lid van ben, kwam ik in aanraking met de Stichting Hoogvliegers. Deze prachtige organisatie doet verschrikkelijk goed werk. Na een aantal malen vrijwillig als grondpersoneel te hebben meegewerkt aan de grote vliegdagen heb ik inmiddels mijn 150 uur ‘pilot in command’ en vlieg ik zelf kinderen rond. Inmiddels heb ik er al een 12 tal gevlogen. Ik vind het geweldig om te doen. Piloot zijn is een kinderdroom, en samen met de stichting maken wij die waar. Zeker voor de kinderen die dit extra schouderklopje nodig hebben in hun leven.

Op 8 mei 2011 heb ik samen met mijn vliegvrienden Gommert en Leo een minidag georganiseerd op Kempen Airport. We hebben via het airpoolsysteem 4  kinderen benadert en op 8 mei uitgenodigd.  Om 9.00 lt vertrokken we met de PH-HLI vanaf EHMZ (Midden Zeeland). Gommert vloog de heenreis en Leo de terug, de rondvluchten heb ik voor mijn rekening genomen. Het was een hele leuke dag. We hebben vier vluchten van ongeveer een half uur gedaan. Dat was voor de  kinderen lang genoeg. Het was deze dag erg thermisch en turbulent. De foto’s vertellen genoeg denk ik.

Klik hier voor de foto's

Ik hoop snel weer eens te mogen vliegen voor de stichting. In ieder geval ben ik present op Schiphol!

Groet
Fred