Grote Hoogvliegersdag Wassenaar 2015, de video is af

09 juni 2015

Ergens in Nederland ligt er aan de kust een heel mooi rustig dorp genaamd Wassenaar.

Op zondagochtend 17 mei, vliegen vogels vrolijk rond en fluiten een mooi deuntje....alles was pais en vree. Maar juist dat rustig moment werd wreed verstoord door het geluid van een aanstormende helikopter. Behoedzaam landde de heli op het terrein van Blauw Zwart, u snapt het al...de Hoogvliegersdag Wassenaar is weer van start gegaan.

In alle vroegte waren de vrijwilligers druk in de weer om 22 Hoogvliegers een dag van hun leven te geven. Samen met hun familie even letterlijk los te zijn van alles.

Het voetbalterrein werd omgetoverd in een landingszone voor een helikopter. Alles werd geïnstalleerd om de Hoogvliegersdag Wassenaar goed te laten verlopen.

Voor de 6e keer is er de Hoogvliegersdag Wassenaar, ditmaal georganiseerd mede dankzij de Lionsclub Wassenaar, Stichting Muilwijk Ooms, Supermarkt Hoogvliet, Blauw Zwart en vele Wassenaarse ondernemers.

De dag werd geopend door de mooiste zonnestralen die er maar kunnen zijn. Al snel gingen de eerste Hoogvliegers de lucht in. Best wel spannend zo'n helikopter, eenmaal los van de grond verschijnt er een grote glimlach op het gezicht van de Hoogvlieger, dit heet genieten met een hoofdletter.
Terug op vaste bodem kregen de piloten in spé een Hoogvliegersdiploma die trots werd getoond aan de familie.

Keppie en Vlinder waren er ook om de Hoogvliegers te kronen dat gebeurde uiteraard met een echte Koningsstaf. Dat leverde mooie beelden op en dat op de verjaardag van koningin Maxima.
Links en rechts schieten de Hoogvliegers over het terrein, er was van alles te doen.

De dansgroep Move4U liet zien dat dansen plezier is voor iedereen en de Trucks voor Hoogvliegers reden hun rondje met trotse bijrijders.
Wassenaar heeft een rijke historie en dan kan je wel zien aan de dure limousines maar ook cabrio's en andere historische auto's die speciaal voor de Hoogvliegers aanwezig waren om de kids te laten rondrijden en te laten genieten.

Tussen de vluchten door was er even een moment voor een prachtige donatie. Het reclamebureau IVC doneerde maar liefst € 2000,- aan de Stichting Hoogvliegers.

De crew van Heli Holland was weer geweldig, wat een super team, een dikke pluim in hoe zij omgaan met de Hoogvlieger en hun familie.
De kinderen die nog energie over hadden konden die kwijt op het springkussen van Hoogvliet die ook nog zorgde voor een uitstekende lunch.
Vele vrijwilligers zijn hier intensief mee bezig geweest om deze Hoogvliegersdag tot een succes te laten verlopen. Net als de Hoogvliegers gaan zij met een voldaan gevoel naar huis. Wij zijn trots op iedereen die deze Hoogvliegersdag heeft mogelijk gemaakt.

Dag Hoogvliegersdag Wassenaar wij hebben genoten!

De foto`s van deze dag kun je vinden bij Foto's en video.

Klik hier voor de video.