[VIDEO UPDATE] 13 Hoogvliegers erbij bij CAE in Hoofddorp

31 januari 2017

Traditiegetrouw is de eerste aftrap van een nieuw Hoogvliegersjaar bij CAE Hoofddorp.

Terwijl het buiten guur en koud was konden de Hoogvliegers zich flink opwarmen in een omgeving die alleen maar luchtvaart uitstraalt. Namens CAE verwelkomde Arthur de Hoogvliegers en hun gezinnen en begeleiders. Nog wat onwennig was het wel, even je weg zoeken maar al snel hadden de Hoogvliegers hun plekje gevonden. 4 groepen werden er geformeerd en gingen onder leiding van een CAE vrijwilliger het programma afwerken.

In het bijgebouw van CAE kon je brandjes blussen tijdens het programma Fire & Smoke, stoere Hoogvliegers ontpopte zich als ware helden die heel snel een brandje konden blussen en zo de schade aan het vliegtuig konden beperken. Na het blussen konden zij vragen stellen aan piloten en stewardessen over hun belevenis in de lucht....de vragen waren soms wel erg direct...heerlijk ontspannen aan de tafel en dan zie je de Hoogvliegers genieten. Dit alles speelde zich af in de Cabin safety hal, waar bij binnenkomst de Cabin Slide direct opviel, een grote grote glijbaan uit een romp van een vliegtuig. In die romp speelde zich een heus avontuur af...we vlogen via Kreta zo naar Australië, onderweg kregen wij wat probleempjes en moesten wij evacueren...en roetssss zo glijden wij van de Cabin Slide af....altijd gewild....en nog een keer en nog een keer...van vermoeidheid was er geen sprake van....althans niet op dat moment.
Snel verkleden als piloot of als stewardess en op de foto voor het vliegtuig...cool of niet?

Van al deze activiteiten krijg je vreselijke trek, dus snel naar de kantine waar het CAE personeel een heerlijk Hoogvliegers maaltijd serveerde...patat, kroketten, frikandellen...en ja ook gezonde broodjes waren er...de verhalen vulde de kantine.

Na dit alles stond het volgende programma op de menukaart....een echte quiz. De quizmasters deden hun optreden perfect en de onderlinge strijd wie de beste was van de klas barste los. Links en rechts werd er een beetje geholpen met het oplossen van de vragen door de aanwezige familie...niet helemaal goed opgemerkt door de Quizmaster...die was te druk bezig met zijn assistente.

Na dit alles was het volgende programma wat serieuzer...Clemens verklaarde de "theorie van het vliegen", hoe kan het zijn dat een vliegtuig dat zo zwaar weegt in de lucht kan blijven...dat werd perfect uitgelegd...en weer was er kennis afgeleverd en opgeslagen, vol zelfvertrouwen kwamen de Hoogvliegers uit de klas, ik weet genoeg...nu op voor het echte werk.

Best wel met wat lood in de schoenen richting de simulator...even schrikken bij binnenkomst, wat zijn die simulatoren groot. De Hoogvliegers mochten plaatsnemen naast de piloot en na een korte briefing mochten zij de stuurknuppel hanteren, eerst wat onwennig over de Kaagbaan maar toen los van de grond...vol concentratie...even niet denken aan morgen...maar aan dit moment...zwevend boven Nederland en op naar Innsbruck of naar een warm land. De lach komt eindelijk weer terug op het gezicht, mooi om te zien..warm om te voelen.

De instructeurs hebben best wel wat meegemaakt in hun carrière...maar vliegen onder een brug door, is een behoorlijke uitdaging...maar de Hoogvliegers kunnen dat wel met al die kennis die zij hebben vergaard in de voorgaande uren.
Met een perfecte landing komt er een einde aan deze CAE Hoogvliegersdag, terug in de kantine krijgen de prijswinnaars van de Quiz hun prijzen uitgereikt.

En dan eindelijk is het officiële gedeelte is ook daar...de uitreiking van het Hoogvliegersdiploma....onder luid applaus ontvangen alle Hoogvliegers hun diploma, 13 stuks in totaal, wat een geweldige prestatie.

Wij nemen afscheid van een bijzondere groep Hoogvliegers, en bedanken iedereen die aan deze CAE Hoogvliegersdag heeft meegeholpen...wat dat zijn ook voor ons helden.

CAE bedankt en tot volgend jaar.

Klik hier voor het fotoalbum.

Klik hier voor de video.